Luotettavaa ja ammattitaitoista palvelua Suomen Hautaustoimistojen Liitto ry:n jäsenliikkeestä

Suomen Hautaustoimistojen Liitto ry:n jäsenet ovat hautaustoimistoyrityksiä, jotka ovat sitoutuneet noudattamaan hyviä kauppatapoja sekä hautausalan eurooppalaisia eettisiä ohjeita. Jäsenliikkeet noudattavat myös hautausalan yleistä eurooppalaista standardia (Suomen Standardisoimisliitto SFS, Standardi SFS-EN 15017). Jäsenyritykset kehittävät ammattitaitoaan koulutuksilla ja aktiivisella yhteistyöllä.

Liiton jäsenliikkeet toimivat halutessanne apuna kaikissa hautausjärjestelyissä. Kaikkien liiton jäsenliikkeiden yhteystiedot löytyvät alla olevan linkin kautta. Voitte vapaasti valita haluamanne hautaustoimiston, jota halutte käyttää, riippumatta siitä, mikä taho on kuljettanut vainajan esimerkiksi hoitolaitoksesta terveyskeskukseen tai muussa yhteydessä.

Suosittelemme ottamaan hautaustoimistoon yhteyden asiointiajan varaamiseksi. Näin voitte sopia hautausjärjestelyistä teille varattuna ja parhaiten sopivana ajankohtana, sekä vältytte mahdolliselta odotukselta. Asiointiajan varaamisen voi tehdä myös virka-ajan ulkopuolella, useimpien jäsenliikkeidemme puhelinpäivystys ja neuvontapalvelu palvelee aina.

Lue tästä erityisesti omaisille oppaaksi tarkoitettu ErikoisTiimalasi.

JÄSENLIIKEVALIKKOON

1.1.2017 voimaan astuneet arkkumateriaalivaatimukset.

Suomen Hautaustoimistojen Liitto ry on avannut muistollesi.fi -sivuston

Muistollesi-sivusto on tarkoitettu koko maan kattavaksi palveluksi, jonne omaiset voivat halutessaan antaa julkaistavaksi vainajan tiedot. Sivustolle voi laittaa vainajan oman kuvan tai valita kuvapankista valmiin maisemakuvan. Sivustolle voi lisäksi laittaa kuolinilmoituksen, muistorunon tai muun muistotekstin.

Ilmoittaminen on maksutonta Suomen Hautaustoimistojen Liitto ry:n jäsenliikkeiden asiakkaille.

Sivuston osoite on www.muistollesi.fi. Halutessasi ilmoituksen sivustolle ota yhteyttä Suomen Hautaustoimistojen Liiton ry:n jäsenliikkeeseen. Jäsenliikkeet löydät kootusti osoitteesta http://www.hautaustoimistojenliitto.fi/etsi-hautaustoimisto.

Liittokokous 2016

Suomen Hautaustoimistojen Liitto ry:n 74. liittokokous järjestettiin Levillä 17.9. Liiton uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Ilkka Ollonen Imatralta. Varapuheenjohtajina toimivat Petri Forsius ja Johanna Muurimäki.

Liittokokous kutsui kunniajäsenekseen Liiton edellisen puheenjohtajan Kyllikki Forsiuksen. Liittokokous voi kutsua liiton kunniajäseneksi henkilön, joka on erittäin ansiokkaalla tavalla työskennellyt liiton tai hautausalan hyväksi.

Suomen Hautaustoimistojen Liitto ry 70 vuotta, työ jatkuu...

Suomen Hautaustoimistojen Liitto ry juhli vuonna 2012 70 vuotta kestänyttä toimintaansa alan ammattiliikkeiden etujärjestönä sekä työtään suomalaisen hautauskulttuurin hyväksi. Lisätietoa Liiton toiminnasta löydät näiltä sivuilta.