SUOMALAISTA LAATUA JA OSAAMISTA

Kotimaisuus on meille tärkeä arvo ja se näkyy materiaaleissa ja valmistuksessa. Suomalaisesta puusta valmistetut tuotteet tukevat kestävää kehitystä ja tarkasti valitut materiaalit takaavat parhaan lopputuloksen. Arkuissamme yhdistyvät laadukkaat materiaalit, kaunis muotoilu, vuosikymmenten kokemus ja erityistaidot sekä suomalainen käsityö.

SHT on toiminut jo yli kuuden vuosikymmenen ajan. Olemme onnistuneet siirtämään perinteisiä taitoja ja kokemusta yli vuosikymmenten, sukupolvilta toisille. Tänään olemme Suomen merkittävin arkunvalmistaja ja työllistämme yhteensä yli 130 henkilöä, joista suurin osa on puuseppiä tai verhoilijoita – kädentaitajia parhaimmillaan. SHT on suomalaisten perheiden omistama.

YMPÄRISTÖYSTÄVÄLLINEN TUOTANTO

Ennen aikaan arkut tehtiin kotona tai pienissä puusepänverstaissa. Nykyisinkin suuri osa valmistuksesta on käsityötä. Kun lähimetsien honka tulee tehtaallemme, mitään ei heitetä hukkaan. Työstön eri vaiheissa syntynyt puru ja pienkappaleet poltetaan energiaksi, jolla lämmitetään SHT:n rakennukset ja vielä läheistä kouluakin.

VASTUULLISESTI LUONNOSTA LUONTOON

Arkku palautuu aina luonnon kiertoon. Siksi on tärkeää, että käytettävät materiaalit ovat luontoystävällisiä ja maatuvia. Valmistuksessamme käytämme vain kestävästi hoidetuista metsistä peräisin olevaa puuta, suomalaista honkaa sekä sertifioitua tammea, koivua ja tervaleppää. Pintakäsittelyaineet ovat mahdollisimman ympäristöystävällisiä. Työtapojen ja materiaalien kehitystyö on jatkunut jo vuosikymmeniä ja jatkuu yhä.

Kaikki verhoilukankaamme ovat luonnonkuitua – puuvillaa ja pellavaa – tai luonnon muuntokuituja. Meillä on jopa oma kutomo, jossa tehdään arkuissa käytettävät koristenauhat ja tupsut, itse kerratusta langasta.

Tiedämme ja tunnemme sekä tuotteidemme alkuperän että tekijät. Siksi SHT:n arkku tai uurna on aina hyvä valinta.

SHT:n laajasta valikoimasta löydät jokaiselle sopivan vaihtoehdon. Katso lisää tuotteistamme ja yrityksestä osoitteessa www.sht-tukku.fi